×

A kesudió fogyasztása segíthet csökkenteni az LDL koleszterinszintet

A kesudió a 3. legnépszerűbb dióféle az Egyesült Államokban. Nagy mennyiségben tartalmaz egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakat, amelyek szerepet játszhatnak a kardiovaszkuláris betegségek megelőzésében. Bár a magvak szívre gyakorolt pozitív hatását tudományos kutatások igazolják, a kesudiót ezekből telítettzsírsav-tartalma miatt gyakran kihagyják. A kesudióban található telített zsírsavak kb. egyharmada azonban sztearinsav, ami nem befolyásolja jelentősen a vér zsírértékeit, ezért kijelenthető, hogy a kesudió a többi dióféléhez hasonlóan előnyös élettani hatásokkal rendelkezik. Az itt idézett tanulmány előtt erről a témáról viszonylag kevés publikáció született.

2017-ben amerikai kutatók egy csoportja megvizsgálta a kesudió vérzsírszintre gyakorolt hatását felnőtteken. A kísérletben 51, 21 és 73 év közötti, átlagos LDL koleszterinszinttel rendelkező személy vett részt 4 héten át, nők és férfiak vegyesen. Két csoportra osztották őket: mindkettő tipikus amerikai étrendet folytatott, de az egyik csapat nassolnivalóként kesudiót kapott, míg a másik burgonyachipset.

Az eredmény: a kesudiót fogyasztó csoport teljes és LDL koleszterinszintje csökkent a vizsgálat előtt mérthez képest. Ez támogatja azt a nézetet, mely szerint érdemes akár napi szinten kesudiót fogyasztani. Magas szénhidráttartalmú snackként kitűnően beilleszthető az étrendbe, hozzájárulva a koleszterinszint egyensúlyban tartásához.

Forrás:

Mah E et al.: Cashew consumption reduces total and LDL cholesterol: a randomized, crossover, controlled-feeding trial. Am J Clin Nutr. 2017 May;105(5):1070-1078. DOI: 10.3945/ajcn.116.150037.s total and LDL cholesterol: a randomized, crossover, controlled-feeding trial. Am J Clin Nutr. 2017 May;105(5):1070-1078. DOI: 10.3945/ajcn.116.150037